Solsikka

Solsikka er en egen gruppe med 2-3 åringer

Når barna starter på solsikka har mange av barna etablert en trygghet i barnehagen. Nye barn på Solsikka får en tilvenning i sitt tempo, slik de ville fått på Hestehoven. Vi starter alltid året med å gjøre gruppen trygg og skape gode relasjoner.

Etter noen måneder på Solsikka ser vi ofte at barna trenger flere utfordringer og erfaringer i hverdagen for å gjøre tilværelsen spennende. Vi tilpasser aktiviteter og prosjekter etter barnegruppen og enkeltbarna i gruppen.

Dette er den mellomste gruppen i barnehagen. Vi har ofte grupper på tvers av avdelingene for å kunne skape flere relasjoner og tilpasse aktivitetene etter forutsettninger og alder.

Barna på solsikka har egne utedager hvor de av og til går på tur. De har prosjekter og aktiviteter på barnas primisser. Solsikka benytter gymsalen til motorisk utfoldelse og lek, avdelingen som deles med Blåklokka og kjøkkenet som de har som sin base.