Utvidet kristen formålsparagraf

Skjærviken barnehage er en privat barnehage eid av BCC (Brunstad kristelige menighet). Vi har utvidet kristen formålsparagraf.

At barnehagen har utvidet kristen formålsparagraf betyr i praksis at barnehagen er opptatt av å formidle grunnleggende verdier i kristen og humanistisk arv og tradisjon. Vi har ekstra fokus på å formidle det kristne budskapet rundt høytider som jul og påske. Vi formidler budskapet som en fortelling, ofte med konkreter. Videre er vi opptatt av å møte barn med åpenhet og undring hvis det dukker opp tros eller livssyns spørsmål. Dette skaper ofte gode samtaler på barnas premisser.

Skjærviken barnehage er en barnehage alle skal føle seg velkommen i, uavhengig av tro og livsyn. Vi formidler juleevangeliet og påskeevangeliet som en fortelling, og synger noen kristne sanger i hverdagen.